CAN, autobusové nádraží
Na mapě: 49°44'48.5"N 13°21'47.8"E (CAN)
                 49°44'40.0"N 13°23'16.9"E (druhé autobusové nádraží)
Poznámka: 
CAN, autobusové nádraží. Je na jednom konci Husovky naproti Škodovce, dříve bylo na druhém konci Husovky naproti divadlu. Od vlakového nádraží je to k němu přes půl města, což se poslední dobou trochu zlepšilo a vzniklo ještě jedno menší autobusové nádraží těsně vedle vlakového, naproti Hamburku. Některé autobusy jezdí z CAN, jiné od vlakového nádraží. Když probíhala výstavba  CAN, tak byla odstřelena část domů a na bloku domů ve Skvrňanské ulici byl velký nápis "Naším cílem není bořit, ale budovat."  Tolik k tomu, když se v Plzni řekne CAN. ♫♫♫ 

Fotka:

Volně uspořádané přílohy:

(1) 12.9.2025 U Hlavního nádraží měl být další autobusový terminál. Nebude, neboť vlastník pozemku Česká pošta, státní podnik (To je taková společnost, co  hospodaří se stamilionovými ztrátami, například v roce 2024 vytvořila ztrátu půl miliardy, ale o problému tam vědí, situaci řeší a je to na dobré cestě.)  jej nejspíš prodá soukromému investorovi.  Tak se nám to kolem nádraží rozrůstá, už tam máme na místě bývalé části nákladního vlakového nádraží obchodní centrum, místo kulturáku investiční příležitost, nedaleké lázně v klidu chátrají za občasné změny vlastníků a nyní u nádraží možná něco dalšího zajímavého vznikne místo pošty. A kdo chce v Plzni přestoupit z vlaku na autobus  má k dispozici dvojku a  alespoň si prohlédne město, v noci pak může jít pěšky, nebo taxíkem. Pokud stihne poslední tramvaj, tak má ještě na CANu k dispozici příjemnou zkratku podchodem. 

Podrobnosti:

Plzeň ostrouhala. Místo na nový terminál u nádraží jí vyfoukl soukromý investor

Nápad to byl zajímavý. V těsné blízkosti plzeňského hlavního vlakového nádraží měl vyrůst další autobusový terminál. Jeden už tam je - na severu u Šumavské ulice. O novém se uvažovalo na jihu v Železniční ulici, na místě uzavřené pošty, která by šla k zemi. Jenže z toho asi nebude nic - areál zřejmě městu vyfoukne soukromý investor.


Areál s budovou bývalé pošty vedle hlavního nádraží radnice zřejmě nezíská


Česká pošta, která pozemek o ploše 683 metrů čtverečních s nevyužitou budovou vlastní, na kupce vypsala obálkovou aukci. S tím, že pokud město nejvyšší nabídku dorovná, dostane přednost. „Jenže výběrové řízení proběhlo způsobem, jaký jsme nečekali,“ řekl Novinkám plzeňský radní pro nakládání s majetkem Vlastimil Gola (ANO).

„Minimální nabídková cena činila 16,9 milionu korun. My měli odhad obvyklé ceny o něco vyšší - devatenáct milionů. Jenže se přihlásila firma, jejíž jméno zatím neznáme, a přihodila k devatenácti milionům dalších deset. Při započtení DPH jsme na dvaatřiceti milionech, a to je nesmyslná částka. Do toho nepůjdeme,“ uvedl Gola.

Městští zastupitelé, kteří ve čtvrtek 11. září projednali návrh o případném uzavření kupní smlouvy s Českou poštou, mu dali za pravdu. „Nechceme dávat desítky milionů za stavbu, kterou budeme bourat, nechceme do toho vkládat víc, než je odhad. Musíme se chovat jako řádní hospodáři,“ konstatoval na jednání primátor Roman Zarzycký (ANO).

Strategická záležitost
Pro koupi nakonec nebyl nikdo, výhrady z opozičního tábora nicméně zazněly. „Ten pozemek je na strategickém místě v centru Plzně, v blízkosti nádraží,“ upozornil Pavel Šindelář (ODS). „Je tedy otázka, zda by si jej město nemělo zajistit. Ta příležitost se už opakovat nebude, nemyslím, že se ho někdy podaří získat za lepší peníze,“ podotkl. Petr Suchý (TOP 09) mluvil podobně: „Cena vznikla z trhu, ten pozemek je strategický. Když to schválíme, proč se nebudeme chovat jako řádní hospodáři?“

Památné plzeňské nádraží čeká cesta časem, rekonstrukce ho vrátí o sto let zpátky
Bydlení

„Pokud někdo spekuluje, tak my se do toho určitě zapojovat nebudeme,“ opakoval primátor a doplnil: „Může jít o investora, který má s městem řadu jiných pozemkových průniků, můžeme se bavit o nějaké případné budoucí směně.“

Radnici by při potencionální příští licitaci mohl hrát do karet fakt, že se autobusové nádraží nechá považovat za veřejně prospěšnou dopravní stavbu. A pak připadá v krajním případě v úvahu i institut vyvlastňování.

Plzeňská kuriozita
Záměr počítal s tím, že v případě získání dotčeného území nechá město starou budovu srovnat se zemí. „Bylo by vhodné zde vybudovat terminál pro mezinárodní autobusovou přepravu a parkovací dům,“ připomněl technický náměstek primátora Pavel Bosák (Piráti).

Díky podchodům pod vlakovým nádražím by byla všechna stanoviště propojená, a navíc by bylo možné zrušit stávající centrální autobusové nádraží. To je plzeňskou kuriozitou, protože mezi hlavním vlakovým a autobusovým nádražím jsou to nyní pěšky více než dva kilometry.

Zvažovaný parkovací dům postavený nad vlastním terminálem by měl mít zhruba sto padesát míst. Na jeho realizaci by zřejmě bylo možné získat dotace z evropských fondů.

Zdroj: https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-plzensky-kraj-plzen-ostrouhala-misto-na-novy-terminal-u-nadrazi-ji-vyfoukl-soukromy-investor-40538577

 

◄◄◄ Obsah / Rejstřík


(sbP) Zveřejněno pod licencí sbP - Studentský byt Plzeň. (8/2024)
https://studentskybyt.cz 
APT